woensdag 24 oktober 2012

Cookie Stamper cookies



Het werd tijd dat ik deze stamper een keer ging gebruiken. Ik kocht het bij Uit Pauline's keuken.Wat is het een leuk ding. Daar maak je je eigen homemade cookies mee. Gewoon grappig en zo simpel. Ik gebruik het recept wat bij de cookie stamper zat. Het resultaat is net echt. Pauline verkoopt ze ook met 'Eat me', die staat nog op mijn verlanglijstje.


Ingredienten
150 gram boter
200 gram bloem
100 gram witte basterdsuiker
1/2 theelepel zout
1/2 theelepel bakpoeder
1 eidooier
2 theelepels vanille extract

Bereiding
Meng alle ingredienten in de keukenmachine tot het deeg een korrilge structuur heeft. Kneed de deegkruimels met een koele hand tot een samenhangend deeg. rol het deeg tot een bal, verpak in vershoudfolie en laat 30 minuten in de koelkast opstijven. Verwarm de oven voor op 175 graden. Rol het deeg gelijkmatig uit op een met bloem bestoven keukenblad tot een lap van ca.  40 X 40 cm en 3-4 mm dik. Steek met uitsteekvormpjes of een omgekeerd glas koekjes uit. Gebruik de cookie stamper en maak een afdruk. Leg de koekjes op enige afstand van elkaar op de bakplaat. Bak ze in het midden van de oven in 15-20 minuten lichtbruin en gaar. Neem de koekjes met een kaasschaaf of paletmens van de pakplaat en laat ze afkoelen.

5 opmerkingen:

  1. Zo één wil ik ook nog! Ik zag afgelopen weekend ergens ook een hele leuke, een uitsteker in de vorm van een biscuit ook met tekst er op. Weet alleen niet meer waar....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij moet er bij de Ingrediënten nog wel iets van bloem en suiker ..... anders worden het wel hele rare koekies.... verder een prachtige stempel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ geert, klopt! ik zie het nu pas. Ze worden heel erg vreemd zonder bloem en suiker!

    BeantwoordenVerwijderen