dinsdag 16 oktober 2012

Sla loempia's met garnaal-gehaktvulling

Af en toe houd ik me niet aan de ingredienten en dan gaat het niet helemaal goed. Ik dacht dat ik ook wel ijsbergsla kon gebruiken voor dit recept. Ze worden toch zacht van het hete water? Niet dus. Oprollen ging niet echt goed. Dus heb ik er schuitjes van gemaakt. Verder was het heerlijk, een aanrader.

Ingredienten
200 gram rundergehakt
50 gram mihoen
1 rode peper
2 bosuitjes
Verse koriander
125 gram roze garnalen
Peper en zout
2 kroppen sla
Chilisaus

Bereiding
In Koekenpan met anitaanbaklaag gehatk al omscheppend rul bakken. Gehakt met schuimspaan op bord scheppen en laten afkoelen. Intussen in pan 4 dl water aan de kook brengen. Van vuur af mihoen toevoegen en 4 minuten laten wellen. In zeef laten uitlekken. Rode peper schoonmaken en in dunne ringen snijden. Bosui fijnsnipperen. Koriander in reepjes snijden. In kom gehakt, garnalen, mihoen, rode peper, bosui en koriander doorelkaar scheppen en op smaak brengen met peper en zout. Sla wassen, 20 mooie grote slabladeren van kroppen nemen en met scherp mes witte harde nerf uit slabladeren verwijderen. Bladeren 1 seconde even in kokend water onderdompelen, direct daarn in koud water onder dompelen en bladeren droogdeppen met keukenpapier. Op midden van elk slablad 1 eetlepel garnaalvulling scheppen, zijkanten van slablad om vulling vwouewn en slablad oprollen tot loempia. Vast steken met cocktailprikkers. Slaloempia's op schaal leggen en serveren met chilisaus.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten