zondag 28 oktober 2012

Sinaasappels uit oven



Wat is dit lekker! Ik zag het recept en dacht dat moet ik gewoon een keer proberen. Even een klusje om het vruchtvlees en de partjes los te snijden, maar verder is het niet veel werk. Het is een leuk dessert met een knapperig korstje. Een aanrader



Ingredienten
5 sinaasappels
10 bitterkoekjes
25 gram boter
4 eetlepels honing
Griekse yoghurt

Bereiding
Verwarm de oven voor op 200 graden. Pers 1 sinaasappel uit en halveer 4 sinaasappels. Snijd met een puntig mesje het vruichtvlees los van de schil en snijd de partjes los. Leg de sinaasappels met het snijvlak naar oven in een ovenschaal. Verkruimel de bitterkoekjes en verdeel het kruim over de sinaasappels. Verwarm in een steelpan de boter en honing al roerend tot een siroop. Schenk driekwart ervan over de sinaasappels en roer het sinaasappelsap door de rest van de siroopSchenk dit mengsel op de bodem van de schaal. Zet de schaal in het midden van de oven en laat de sinaasappels in 25 minuten zacht en warm worden. Leg de sinaasappels op vier borden en schep op elk wat Griekse yoghurt.

4 opmerkingen:

  1. Mensen, mensen, wat ziet dit er lekker uit! Ik begrijp alleen niet goed waarom het botermengsel op de bodem moet en niet erover? Is het de bedoeling dat je schil en al opeet? En zo ja, dat is dan toch niet in de schil getrokken? Vertel ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Nell, ik was een stukje tekst vergeten. Je schenkt driekwart ervan over de sinaasappels en roer het sinaasappelsap door de rest van de siroop. En dit laatste schenk je dan op de bodem. Echt een goddelijk recept, je eet alleen de losgesneden partjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er erg lekker uit! Lijkt me erg lekker. Heb het recept even opgeslagen in een word bestand!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow lijkt me inderdaad erg lekker! Leuk dessert!

    BeantwoordenVerwijderen