zondag 2 september 2012

Het Roze Knoflookfestival II


Laat ik maar gewoon meteen zeggen, niet gewonnen. De dag begon vol hectiek. We stonden uiteindelijk, met uitgeschreven recepten en het belangrijkste, het resultaat bij de Sperwer. En best zenuwachtig!. Eenmaal ingeleverd en een wijntje verder, ging het wel. De jury ging in beraad en wij naar de Albert Cuyp. Kruiden kopen en naar de toko. Het was gewoon een top dagje. Weer terug, tja, niet gewonnen. ik ga niet zeggen dat het om het meedoen ging, want ik wil goud en geen leuke vermelding. Maar zoveel inspiratie opgedaan. Geluisterd naar koks, wat moet je niet doen met een knoflook, (niet persen). Maak je eigen mayonaise (niet uit een potje) en ben niet bang voor zout. Ook de tip: zacht heeft een knappertje nodig, een zuurtje een zoetje. Kortom tegenstellingen maken een gerecht spannend. De topkok gaf de tip van het boek de Smaakmakers. Even wachten, want er komt een nieuwe versie van dit boek uit. De sperwer heeft hem als eerste! En nog even die willen weten hoe het is als je de hele dag knoflook eet: je ruikt, voelt en bent een knoflook. Hopelijk is het maandag een beetje weg. Je moet nu even niet bij mij in de buurt komen (muggen, kom maar, ik smaak top). Jury over mijn recepten: Bladerdeeg was niet gaar, en garnaal proefde ze niet. Aardappeltjes, top. maar niet origineel genoeg. (het recept volgt morgen). Volgend jaar gaan we voor goud !

3 opmerkingen:

  1. Het was een top dag! Ik moet wel even een note plaatsen bij de bladerdeeg. Niet gaar was het maar een ietsie pietsie beetje, de jury vertelde dat bladerdeeg vooral lekker is als het direct uit de oven komt en warm is. Volgende keer doen we gewoon geen bladerdeeg. We gaan samen oefenen! Volgend jaar de goudenknoflook! liefs Zus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De eerste prijs: Knoflook Jenever
    De tweede prijs: Knoflook gehaktballetjes
    De derde prijs: Knoflook bonbonnetje

    BeantwoordenVerwijderen