zaterdag 1 september 2012

Het Roze Knoflookfestival



Vandaag doen zus en ik mee aan de knoflookwedstrijd tijdens Het Roze Knoflookfestival. De Sperwer organiseert deze ook dit jaar weer. Wie maakt de lekkerste knoflooksaus, knoflooksoep, knoflookijs, knoflookkip of iets anders met de roze knoflook? Ik ben eruit, dit wordt mijn recept. Ik heb het onderstaand recept wel iets aangepast, meer knoflook en in plaats van roze garnalen heb ik Hollandse garnalen gebruikt, het was heerlijk. Ik ben benieuwd wat ze ervan vinden. Morgen meer nieuws! 

Ingredienten
Plakjes Bladerdeeg
1 teen knoflook
2 eetlepels olie
3 grote garnalen
2 eetlepels peterselie
1 eetlepel bieslook
Zout en peper

Bereiding
Doe de olie in een pannetje en voeg heel fijn gesnipperde knoflook, de kleingesneden garnalen, peterselie, bieslook, zout en peper toe. Bak het mengsel ongeveer een minuut en laat het dan afkoelen. Verwarm de oven voor op 225 graden. Laat de plakken bladerdeeg ontdooien en verdeel het knoflookmengsel over de beide plakken. Laat aan 1 kant een rand van 2 cm vrij. Druk het mengsel voorzichtig aan. Rol de plakken losjes op in de richting van de vrije rand. Besmeer de buitenkant met iets van de achtergebleven olie in de pan. Snijd de rolletjes in 8 stukjes en leg de rolletjes op een ingevette en daarna met bloem bestoven bakplaat. Bak de rondjes 10 minuten en draai de oven terug naar 200 graden en bak ze nog 10 minuten

2 opmerkingen: