zondag 22 september 2013

Marokkaanse gehaktballetjes uit Simple Pleasures van Annsbel Langbein

Wist niet wat ik hiervan moest verwachten. Ik kook eigenlijk nooit Marokkaans, maar de tomatensaus die ik eerder maakte is zo lekker, deze balletjes moest ik proberen. Boven verwachting en voor herhaling vatbaar. De tomatensaus had ik ingevroren, daarna was het een fluitje van een cent. En lekker dat het was!

Ingrediƫnten
500 gram lamsgehakt 
120 gram verkruimelde feta
2 geperste tenen knoflook
1 ei
1 theelepel gemalen komijn
fjin geraspte schil van 1 citroen
2 eetlepels gehakte munt
500 ml Marokkaanse tomatensaus

Bereiding
Meng gehakt, feta, knoflook, ei, gemalen komijn, citroenrasp en munt in een kom en maak er balletjes ter grootte van een walnoot van. Verhit de tomatensaus in een grote pan. Doe er als de saus pruttelt de gehaktballetjes bij en laat ze zonder te roeren op een matig vuur koken tot ze gaar zijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten