dinsdag 22 januari 2013

Broccoli- en appelsalade met honing-mosterd dressing van Joy the Baker


Ik ben geen vegetarier. Zeker niet, ik houd soms van een sappige biefstuk, een vers visje en een biologisch kippetje, heerlijk. Maar er zijn ook genoeg recepten waar ik geen vlees, vis of kip mis. Deze salade is wel zo lekker en zo makkelijk, dat ik het graag met je deel. Simpel, fris, spicy en te lekker. Enjoy!

Ingredienten
2 stronken broccoli
een handje geroosterde en zonnebloempitten
1 Fuji appel, zonder klokhuis en in dunne plakjes
een handje rucola
Voor de dressing
3 eetlepels grove mosterd
2 eetlepels honing
2 eetlepels olijfolie
2 eetlepels witte wijn azijn
Zout en peper

Ingedienten
Snijd de broccoliroosjes in kleine stukjes. Zet een pan water op en kook de broccoli kort, zodat deze nog een bite heeft. Spoel ze af met koud water en zet ze opzij. Maak in een grote kom de dressing van de mosterd, honing, olijfolie, azijn en een paar snufjes zout en peper. Voeg de broccoli, zonnebloempitten, schijfjes appel en de rucola toe en hussel het goed door elkaar totdat alles bedekt is met de dressing. Zet de kom een half uur in de koelkast en Serveer koud. Eet de salade op de dag dat hij gemaakt is.  

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk, ga ik dus juist en zeker wel proberen!! :-) XX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Mirjam, hij is geweldig, gaat op mijn favoriete lijst. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen