dinsdag 17 juli 2012

Martha Stewart's Creamy Macaroni and Cheese


Ik begon met Nederlandse blogs, maar langzamerhand worden de buitenlandse blogs ook populair bij mijn experimenten. Smitten Kitchen is een hele leuke site. Mooie foto's en leuke recepten. Bij haar kwam ik het recept tegen van het typisch Amerikaanse recept Macaroni and Cheese. En wel die van Martha Stewart. De foto's zijn geweldig Smitten Kitchen. Dus die gaan we maken, dacht ik nog. Ik heb echt alles precies zo gedaan als Martha zou doen (filmpjes Youtube opgezocht). De teleurstelling is er niet minder om. Wat een smaakloze hap. Maar dat is mijn mening, dus ik zou zeggen probeer het een keer. 

Ingredienten
120 gram ongezouten boter + een beetje extra 
6 sneetjes wit brood, korsten verwijderd in kleine stukjes
5 1/2 cup melk
1/2 cup bloem
2 theelepels grof zout
1/4 theelepel nootmuskaat
1/4 theelepel zwarte peper
1/4 theelepel cayennepeper
4 1/2 cup witte Cheddar kaas
1 1/4 cup Pecorino kaas
450 gram elleboog macaroni

Bereiding
Verwarm de oven voor op 190 graden. Beboter een ovenschaal. Doe het brood in een kom. Smelt in een klein steelpannetje 20 gram boter. Giet de gesmolten boter over het brood en meng dit goed door elkaar. Verwarm de melk in een pan. Smelt in een andere pan de resterende boter. Wanneer de boter bubbelt, voeg de bloem toe en roer 1 minuut. Tijdens het roeren giet je langzaam de warme melk toe, beetje bij beetje. Blijf roeren tot het mengsel dik wordt en bubbelt, ongeveer 8-12 minuten. Haal dan de pan van het vuur, roer er zout, nootmuskaat, zwarte peper, cayennepeper, 3 cups Cheddar kaas, en 1 cup Pecorino kaas. Zet een grote pan water met zout op en breng aan de kook. Kook de macaroni, 2 tot 3 minuten, tot ze aan de buitenkant gaar zijn en binnenkant niet. Doe de macaroni in een vergiet en spoel af onder koud stromend water. Goed laten uitlekken. Doe dan de macaronie bij de kaassaus en roer goed door. Giet het mengsel in de ovengschaal en bestrooi met de resterende Cheddar en Pecorino kaas. Strooi de broodkruimels erboven op. Bak in 30 minuten goudbruin en laat daarna nog 5 minuten buiten de oven rusten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten